Start
Dla Rodziców
Koncepcja Przedszkola


Koncepcja Przedszkola |
02.02.2010. | |
KONCEPCJA PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 3 ORGANIZACJA Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: Ustawa o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Nasza placówka czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 16.00. Organizację pracy przedszkola określa Ramowy rozkład dnia, który uwzględnia zasady ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwania rodziców (prawnych opiekunów ). CELE STRATEGICZNE 1. Zapewnienie dzieciom uczęszczającym do przedszkola opieki, wychowania i edukacji odpowiednich do wieku tempa i dynamiki rozwoju psychofizycznego od 3 roku życia do rozpoczęcia nauki w klasie I szkoły podstawowej. 2. Zapewnienie dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju i przygotowanie ich do codziennego życia. 3. Kształtowanie tolerancji, wrażliwości, wyrozumiałości i otwartości, zrozumienia dla innych zachowań. 4. Uwrażliwianie i modelowanie zachowań dzieci „zdrowych”, jako zdolnych do niesienia pomocy i do traktowania dzieci niepełnosprawnych jako partnerów. 5. Wspieranie we wszystkich sferach (psychicznej, fizycznej, emocjonalnej, duchowej, moralnej i zdrowotnej) z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka. 6. Diagnozowanie i rozwijanie różnych rodzajów inteligencji dzieci. 7. Czuwanie nad zdrowiem i bezpieczeństwem dzieci, kształtowanie postaw zdrowotnych, zapobieganie odchyleniom w ich rozwoju i wyrównywanie niedoborów. 8. Integrowanie z grupą, rodziną, środowiskiem lokalnym. 9. Indywidualizowanie pracy z dziećmi w celu wyrównywania szans edukacyjnych. 10. Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym. WIZJA Chcemy, aby dzieci:1. były otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji, 2. znały siebie i swoje możliwości, 3. akceptowały odrębność innych, potrafiły odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązywały problemy, dążyły do osiągnięcia sukcesu i radziły sobie z porażkami, 4. chcemy, aby zajęcia dydaktyczno – wychowawcze rozwijały twórcze myślenie i działanie każdego dziecka oraz przekazywały ważne umiejętności przydatne w życiu dorosłego człowieka. Pomagamy dzieciom uwierzyć we własne siły i możliwości wykorzystując indywidualny potencjał każdego dziecka. Przygotowujemy dzieci do sprostania wyzwaniom jakie stawia przed nimi szkoła, w której rozpoczynają naukę bez stresu i w poczuciu własnej wartości. Uczymy tolerancji, akceptacji i poszanowania odmienności każdego człowieka. ZADANIA PRZEDSZKOLA NA LATA 2013/2018 1. Stosowanie aktywnych metod w wychowaniu i nauczaniu, których uniwersalność pozwala na ożywienie działań pedagogicznych. 2. Systematyczne podwyższanie kwalifikacji zawodowych kadry i poszerzanie zakresu kompetencji, zwiększanie skuteczności wykorzystywania zdobytej wiedzy w pracy z dzieckiem oraz w opracowaniu i przeprowadzaniu innowacji i eksperymentów. 3. Wzrost aktywności rodziców w różnorodnych formach współpracy z przedszkolem. 4. Stwarzanie warunków wychowawczych i edukacyjnych zapewniających wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi. 5. Zagospodarowanie terenu wokół przedszkola: ogród, wyznaczone miejsca do działalności ruchowej i zabawowej zapewniające bezpieczne warunki i wszechstronny rozwój naszych wychowanków. 6. Organizowanie spotkań adaptacyjnych dla rodziców i dzieci nowo przyjętych do naszego przedszkola – przygotowanie do przezwyciężania stresu związanego z pobytem dziecka w przedszkolu. 7. Kształtowanie przynależności do społeczeństwa lokalnego, promocja przedszkola. Szczegółowe zadania przedszkola zawarte są w Planach pracy dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczej opracowywanych na poszczególne lata szkolne. WIZJA DZIECKA W NASZYM PRZEDSZKOLU Dziecko:1. jest radosne, 2. ufne w stosunku do nauczycieli, potrafi zgłaszać problem, zwracać się o pomoc, 3. jest ciekawe świata, 4. aktywnie uczestniczy w życiu przedszkola, 5. nie obawia się występować publicznie, reprezentować grupę, przedszkole, chwalić się sukcesami, osiągnięciami, swoimi pomysłami, 6. jest twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej podejmowanej na rzecz własnego rozwoju, wykazuje inicjatywę w działaniu, 7. jest uczciwe i prawdomówne, 8. kulturalne i tolerancyjne, 9. zna swoje prawa i obowiązki, 10. zna i respektuje zasady bezpieczeństwa, zabawy, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną, jest świadome zagrożeń. MODEL ABSOLWENTA Nasz absolwent:1. jest odporny w sytuacjach wymagających wysiłku intelektualnego, 2. potrafi myśleć, mówić, słuchać i rozumieć, 3. wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności w życiu, 4. posiada wiele różnorodnych zainteresowań kulturalno-estetycznych i chętnie je rozwija, 5. jest tolerancyjne, wrażliwe i akceptuje odmienność drugiego człowieka. |
« poprzedni artykuł |
---|